Gästbok

Gästbok

måndag 11 augusti 2014

Lönnern

Det har blivit några pass på Lönnern nu. Var ute ett par gånger för 2 veckor sen då var det svårfiskat första gången var det vindstilla och gösarna bara skyggade för båten fick bara 3 små då. Senare den veckan tänkte jag ta revansch med då blåste det som fan istället så jag fick nöja mej med 3 små gösar då med. Men igår var det bättre väder och då gick det lite bättre hittade ekon direkt men missade de två första huggen. Men den tredje fick syna båten den var 54 cm sen fick jag en liten innan jag fick upp ett bättre eko som gick upp och tog min jigg. Den var 65 cm lång. Efter det fick jag en liten till innan jag fick upp den största gösen jag fått på Lönnern, den var 80 lång och vägde 4,5 kg. Sen efter det blev det väldigt svårt att hitta några ekon överhuvud taget. Avslutade med en liten till innan jag packade ihop nöjd o belåten.
  
Glömde ta kort på den fina gösen så jag fick ta en ögonblicksbild från filmen som jag kom i håg att ta iaf :)

65:an fick jag på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar