Gästbok

Gästbok

måndag 28 april 2014

Vertikalmästaren

I helgen så var jag och Reine nere på en tvådagars tävling i sjön Åsnen utanför Tingsryd. Vi åkte vid 5 på lördags morgon. Tävlingen gick ut på att få längsta längden på 5 gösar. Målet var att få 5 godkända gösar över 50 cm. Dag ett var inte lätt Reine hade lite hugg men fick inte fast dom mitt första hugg kom efter många timmar och då var det en slemgurka. Men efter det fick vi lite fisk Reine tog 2 gösar men de var för små och jag fick en som var 55 cm. Vi hade i alla fall fått en godkänd första dan.
Starten.
På kvällen var det mat och öl på menyn. Mycket trevligt folk och prata med och få lite tips var det. Klockan 7 på morgonen var det dags för start dag 2. Vi drog iväg dit vi startade fisket dagen innan, men vi bestämde oss för att satsa mer på pelagiska fiskar andra dagen. Och efter en stund får Reine se ett eko och vi backar tillbaks och jag får upp ett kanoneko på botten, jag släpper på det och fisken visar intresse direkt jag vevar upp 1 meter o den hänger på tar ett par snabba vevtag till och den går upp och smäller på 3 meter under ytan. får upp den till ytan rätt fort och ser att det är min livs största gös blir lite stimmigt innan Reine får in den i håven. Vi mätte den till 85 cm och vågen gick till 6,75 kg. Då blev jubel i båten :)
Nöjd fiskare.
Efter det gällde det att få ihop lite mer godkända så vi åkte till en annan djuphåla och där lyckades jag köra på ett eko till som smällde på 2 meter under båten och den var 70 cm, vi var på gång! men tyvärr så blev gösarna otroligt ovilliga efter det, jag fick ett par mini gösar men vi lyckades bara få ihop 3 godkända och det räckte inte långt i den konkurrensen. Några av Sveriges bästa gös fiskare var med. Team Ismo jiggen vann 7 cm före Team CVC och trea blev Team Stinger. Men jag fick i alla fall nytt pb och jag tror att min fisk var 3:e längsta och näst tyngsta i tävlingen.
 Vinnarna.
Det var en kanon tävling och jag hoppas vi kan vara med nästa år också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar