Gästbok

Gästbok

onsdag 19 februari 2014

Pimpel

Har inte uppdaterat på ett tag, men jag har varit iväg på en pimpeltävling till. Det var km2 och dm2 på ormsjön/trädgårdssjön uppe vid Axvall. De sjöarna hade jag aldrig varit på förut så det var bara hoppas på samma flyt som första tävlingen. Det började ganska bra där jag började men fisken var om möjligt ännu mindre än i eggbysjön. Fick ihop lite fisk första 1,5 timmarna men sen blev det trögt för det blev tätt mellan hålen när 30 man går ut på en sån liten sjö. Lyckades hitta lite ströabborrar sista timmen iaf. Väl vid invägningen så visade det sej att jag fick mest i vårat km på 1174 gr. Sen efter många om och men så fick vi reda på resultatet i dm, då räckte det till en ny andra plats. Efter det så har det inte blivit nån mer dm tävling så det lutar åt att jag kvalificerat mig till sm nästa år. Nu blir det nog inget mer spring på isarna här nere, nu hoppas jag att man kan ta fram båten o testa lite på gösarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar