Gästbok

Gästbok

måndag 23 december 2013

Vättern

Jag o Kalle åkte upp till Granvik och fiskade lax från land i Lördags. Det var perfekta väderförhållande tyckte vi så vi trodde stenhårt på att vi skulle få drilla fisk. Vi kom upp vid 6 tiden på morgonen så vi fick bra platser fast jag fick ringa o väcka Kalle :) Fisket blev sen ingen höjdare det var dött de 4 första timmarna sen fick Kalle ett napp och missade han kastade ut igen och då nappade det igen. Han fick en liten lax som gick tillbaks. Nu fick man åter upp hoppet om att man kanske skulle få sin första landlax. Det gick ett bra tag till sen plötsligt hade jag napp. Jag fick drilla fisken 20-30 sekunder sen släppte den:( Det var en hyfsat stor fisk tror jag, men förmodligen en röding eftersom det inte rusade. Sen hände det inget mer. Men nästa gång då dj---ar ska jag ha en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar