Gästbok

Gästbok

måndag 8 juli 2013

Gäddfiske?

Blev en tur till gössjön i lördags med farsan. Det har varit ganska trögfiskat i den sjön i år. Det verkar som den är mycket senare än de andra sjöarna. Det var ganska segt fiske den här gången med men jag lyckades lura 10 st gösar iaf, men det var bara smått. i vanliga fall brukar man kunna få hyfsad storlek på dom. Jag hittade ett stort eko som jag fiskade på. den tog så fint och jag sa till farsan att nu var det nog pb på gös. Den drog sig bara neråt så jag var säker på att det var en gös men när den visade sig så var det en riktigt fin gädda. Det blev ett pb på vertikalad gädda iaf. Man får vara nöjd med det lilla :)

                                                        6,8 kg och 103 cm lång var den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar