Gästbok

Gästbok

söndag 8 juli 2012

Rusken Open 2012

Dagens största
Då var tävlingen över för den här gången. Jag, Kalle och Reine tävlade som Team Fantazista. Det började ganska bra vid första stoppet, jag och Reine fick dubbelhugg min var för liten men Reines fick vi mäta den var 45 cm. Lite senare fick jag en godkänd som var 51 cm och efter det fick Reine ytterligare en 45:a. Sen dog det ut fullständigt ingen av oss hade ens ett hugg på flera timmar. Till slut så lyckades jag ta en pelagisk gös på 61 cm, och det var den sista vi fick. Vi plockade upp en timme innan tiden gick ut. Vi trodde inte att vi skulle ha någon topp placering direkt. Men när vi hörde det ena teamet efter det andra hade haft trögt fiske så steg hoppet om en topp fem placering. Det visade sig att det räckte till en fin 3:e plats på 201 cm. En trög dag på sjön men trevligt sällskap och tur med placeringen så blev det riktigt lyckad dag på sjön.

2 kommentarer: