Gästbok

Gästbok

söndag 22 maj 2011

Tävling på Stråken

I går var det dags för gäddtävling. Det var 13 båtar till start, nytt rekord för vårtävlingen. Det började hända grejer direkt efter starten fick jag napp, men den gäddan klev av. Efter en stund fick farsan napp och den följde med hela vägen. Den mättes till 73 cm. En halvtimme senare så högg det på mitt spö igen och den klev av den med. Sen var det dött i flera timmar. Jag hittade massa betesfisk på ett ställe så vi vände och åkte över där igen, då fick jag napp för tredje gången på samma wobbler och hade det funnits gös i sjön, så hade jag gissat att det var det för det var bara tungt och inga ryck, men det var en fin gädda som mättes till 86 cm. Och när jag höll på med den så högg det på farsans grejer med, den mättes in till 76 cm. När vi var klara och hade fått i grejerna så vände vi och åkte över en gång till med samma resultat först fick jag napp och drog upp en fin gädda till som var 84 cm och farsan fick en på 69 cm. Sen fick vi inga mer där så vi trollade oss hemmåt gubben fick en 69:a till, innan vi packade ihop. Vid startplatsen hörde vi ingen som hade fått nått stort. När alla hade visat sina bilder så visade sig att jag hade tagit de 2 längsta gäddorna:) Mikael Olovsson tog 3:e platsen med en gädda på 83 cm.

2 kommentarer: