Gästbok

Gästbok

måndag 7 mars 2011

Viken

Då var tävlingen på Viken avklarad. Den sjön gäckar mig.... Hade ett väldigt trögt fiske, vi testade lite nya ställen som såg heta ut på förhand, men när vi hade fiskat där i 2,5 timme så hade jag bara skrapat ihop 25 abborrar. Jag och Forsberg gick ner mot startplatsen och fiskade oss neråt och det blev lite ströabborrar. På slutet så kom vi ner till reines plats, där han brukar ha bra fiske och han hade fått lite mer, så jag fiskade där sista timmen. Jag fördubblade min fångst där och slutade på 2172 gr. Inget bra resultat med tanke på att det är en 5-timmars och segraren hade 12,8 kg. Abborren var på hugget när man väl hittade dom, så klappade de på rejält men tyvärr så hittade jag inga stim den här gången. Men nästa år då.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar